torsdag 2 januari 2014

Hädanefter ska jag må bra för mig

En period i höstas, när det stormade och grunden vacklade, lyssnade jag på en spellista som Emily Dahl har gjort: I brytpunkten. Den gick om och om och om igen, hemma hos mig som aldrig lyssnar på musik annars. Om och om igen, den gjorde mig stark. Framförallt Veronica Maggios låt "Hädanefter". Efteråt har jag läst texten och förstått att det inte är riktigt så hon sjunger, men för mig var det solklart att texten löd:

Hädanefter ska jag må bra, jag ska må bra för mig.
Hädanefter tänker jag efter, 
jag ska må bra för mig, ska må bra för mig.




2 kommentarer:

  1. Det låter bra! Emily är en väldigt vacker & peppande människa!
    Önskar jag också klarade sån musik! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är hon! Lustigt, jag brukar inte tycka om den typen av musik men just där och då var den precis vad jag behövde. :)

      Radera